lunedì 25 luglio 2016

Polpette di farro e funghi al forno - Chiftele din alac ( farro) si ciuperci la cuptor


ingredienti :

500 gr faro

300-350 gr funghi 
2 cucchiai cipolla tritata  (o 3 cipollotti )
2 cucchiai olio
sale


- facciamo lessare  in acqua il farro

- una volta cotto, scollato e raffreddato prendiamo una tazza di farro cotto e la mettiamo da parte.


- facciamo rosolare la cipolla, i funghi tagliati a pezzi con un po' di sale e olio

- Adesso versiamo nella stesa padella anche il farro cotto e mescoliamo tutto molto bene. Versiamo il composto in una ciotola e frulliamo tutto con il frullatore verticale, tritatutto, blender. Otteniamo una pasta nella quale alla fine aggiungiamo anche il farro che abbiamo tenuto da parte e adesso mescoliamo tutto soltanto con il cucchiaio. 

- Con questo composto facciamo delle polpette e chi vuole può anche passare le polpette nel pangrattato o farina, farina di ceci.  ...

- Mettiamo le polpette in una teglia coperta con carta da forno oleata e inforniamo a temperatura alta nel forno già caldo per alcuni minuti ( 10 minuti ) e poi con attenzione giriamo le polpette anche dall'altra parte e lasciamo altre 10 minuti o meno . Devono fare una crosta sempre dalla parte della teglia.

Sono molto buone sia fredde che calde, chi vuole può aggiungere anche patata lessa nei ingredienti o fagioli secchi lessi, ceci...



in romana

ingrediente :

500 gr alac ( din cel slefuit care fierbe mai repede)
300-350 gr ciuperci champignon ( dar merge orice soi)
2 linguri de ceapa tocata marunt ( eu am pus 3 cepe verzi din cele subtiri de primavara )
2 linguri de ulei
sare


- am pus la fiert in apa rece alacul ( merge si cu alte cereale griu, orz, arpacas, orez sau orez amestecat cu cereale - se gaseste la raionul cu orezuri in cutii amestecat gata )

- cind era fiert l-am scurs si l-am lasat la racit , am luat o parte din alac cit o cana si l-am tinut separat

- separat am pus la calit, inabusit ciupercile taiate mai marunt impreuna cu putina sare si ulei pina cind a iesit apa din ele

- am varsat ciupercile cu tot uleiul care mai era in tigaie peste alac ( cantitatea mare) si cu mixerul vertical am mixat bine pina am obtinut o crema. Am adaugat acum boabele intregi tinute de-o parte si ceapa tocata marunt ( cine vrea poate sa inabuse ceapa cu ciupercile) .

- Din compozitia rezultata am facut chiftele mai mari ca niste hamburgeri cu mina, cine vrea poate sa ii tavaleasca prin pesmet sau faina de naut eu n-.am facut asa ...

- asezam chiftelele pe o tava cu hirtie de copt si dam la cuptor la foc mare, dupa citeva minute cca 10 le intoarcem cu grija cu o paleta si asteptam sa se rumeneasca .

Sunt bune si reci si calde, cine vrea poate sa adauge un cartof fiert in compozitie ca sa lege mai mult chiftelele sau fasole boabe fiarta / naut fiert , apoi le mixati impreuna cu restul ingredientelor ... se poate mixa/ procesa in robot sau da prin masina de tocat carne si cred dedi nu am incercat ca se poate strivi si cu unealta de strivit cartofii pentru piure


- serviti aceste chiftele  cu ketchup din sfecla rosie

- merg foarte bine linga orice fel de salata


Nota : am publicat aceasta reteta prima oara in data 20.02.2015 in forumul retete culinare