lunedì 24 settembre 2007

Panino al latte e mousse di mortadella - Chifle cu lapte cu mousse din mortadella



500 gr di farina
25 gr di lievito di birra
1 cucchiaio di sale
1 cucchiaio di zucchero
200 ml acqua tiepida
100 ml latte tiepido
speck, radicchio
1 cucchiaio di burro o margarina per impastare
1 uovo per spennellare i panini

farina + lievito sciolto con il zucchero+ acqua+ latte +sale .. facciamo un impasto, alla fine dopa 30 minuti di impastare a mano ( o 10 con il robot) impastiamo con le mani unte di burro. Lasciamo a lievitare un paio d'ore. Dividiamo il impasto in 3 :una semplice, in una aggiungiamo lo speck e nell'altra il radicchio. Suddividiamo l'impasto in panini che lasciamo a lievitare sulla teglia con carta da forno. Spennellati con uovo sbattuto e infornato a 180-200°C per quasi 1 ora .
farciti caldi on mousse di mortadella o mortadella assomigliano ai panini di Calderino ( Bo) ..


mousse di mortadella:

mortadella
parmigiano
panna da montare
tutto in un frullatore e frullate fino ad ottenere un composto che sia omogeneo (non abbia pezzetti di mortadella).

in romana:


 Chifla odata coapta se poate taia si umple cu orice , evident ca fiind o reteta din partile astea ( Bologna ) se va umple cu mortadella ( felii sau mouse asa cum am facut eu ).
Chiflele pot fii din aluat simplu sau se poate adauga ce aveam prin casa : bacon, sunca , speck ( ca mine), cascaval taiat cubuletze, radicchio ( asta am pus si eu ) ... sau altele : dovlecei, ciuperci, masline, ceapa ... in fine fiecare ce idee are ....


Ingrediente pt chifle :
500 gr faina
1 cub de drojdie ( 25 gr ) proaspata
1 lingurita de zahar
1lingura sare
20 ml ulei
200 ml apa calduta
100 ml lapte la temperatura camerei
1 ou pt uns chiflele
putin unt sau margarina pt framintat ( 1 lingura maxim)

eu am facut 3 tipuri: simple , cu speck si cu radicchio ( tocat marunt asa crud), deci putem adauga 2 linguri de speck taiat marunt si 2 linguri de radicchio taiat marunt

Se amesteca drojdia cu zaharul pina se lichefiaza apoi se adauga lichidele fara nici o ordine : ulei, apa , lapte .. peste se adauga faina in care am amestecat deja sarea si incepem sa framintam ... Daca aveti robot ( kitchenaid sau masina de piine ) se framinta 10 minute .. dc framintati ca mine cu minuta cred ca vreo 30 min cu mici pauze de tras sufletul... sau mai bine zis pina cind se dezlipeste de tot de pe castron. In acest moment abia am pus putin unt pe miini si am framintat cu miinile unse ( nu inainte caci inghitea grasimea si mai cerea alta ). Se lasa la crescut in loc retras .. eu am pus castronul aoperit cu un servet in cuptor si am inchis usa. Dca vreti sa grabiti dospirea nu uitati sa fii incalzit putin cuptorul 5 min la 50°C , apoi il stingeti, pe fundul lui puneti o oala cu apa clocotita si pe gratar castronul acoperit cu servet sau folie cu aluatul... in timp ff scurt aluatul va dospi. Eu am mers pe reteta clasica si deci a dospit 2 ore .... Apoi l-am impartit in 3 , am pus in cele 2 treimi speckul si respectiv radicchio si am framintat a doua oara fiecare treime de aluat dar nu cu ff multa putere sa nu ii sparg chiar de tot bulele de aer formate. L-am lasat sa mai dospeasca vreo 30 min. Am format chifle pe care le-am lasat sa creasca din nou pe tava ( cu hirtie de copt ). Cind erau crescute dublu ( aproape ) le-am uns cu ou batut si le-am pus la cuptor la foc mediu ( 180-200 ° C ) in cuptorul gata incalzit. Se coc pina se rumenesc, eventual se mai invirte tava dc nu coace cuptorul uniform.


Mousse de mortadela
Chifla calda ( nu fierbinte) am crestat-o si am umplut-o cu mozzarella si mouse de mortadela . Mouse-ul de mortadela obtinut prin mixarea in mixerul vertical ( minipimer, blender, robot, trittatutto ) a unor felii de mortadela + parmezan ras + putina frisca (smintina dulce) lichida ... se poate bate frisca lichida ( neindulcita ) pina devine frisca cu mortadela si parmezanul devenite crema cum se amesteca albusurile spuma pt pandispan ....